Er jeg god nok (undertekster)

Bliv studerende
3.203 views
”I starten af uddannelsen, troede jeg ikke helt på mig selv” siger Sebastian. Det har heldigvis ændret sig. I filmen fortæller han hvorfor. Efter filmen stillede vi ham 3 spørgsmål.
Hvad har overrasket dig mest ved Københavns Universitet?

Hjælpsomheden på stedet har været en stor overraskelse for mig. Både på mit eget hold, men også på tværs af hold og årgange, er der altid nogen klar til at hjælpe, hvor der er brug for det, om det så er at besvare spørgsmål, vejlede eller dele noter.

Hvad ville du gerne have vidst, inden du startede?

Hvor meget jeg skulle dedikere mig til studiet. At studere på universitetet bliver ens hverdag og en meget stor del af ens identitet. Som konsekvens heraf, er man nødsaget til at prioritere studiet frem for en masse såsom; hobby, vennerne, familien, og i nogle tilfælde ens søvn, før at alting kan gå op i en højere enhed.

Hvad er det bedste og værste ved studiet?

Det bedste og værste ved studiet er, at man bliver udfordret på daglig basis. Der er mange udfordringer man skal igennem, hvilket til tider kan virke meget uoverskuelige og køre en helt ned. Det er dog de selv samme udfordringer, som fremmer udvikling både fagligt såvel som personligt, og det er den konstante udvikling af en selv, som er det bedste ved at gå på studiet.